onsdag 27 januari 2010

Prioritering, inspiration, samveten och tid.






För mig är inspiration något som kommer och går men jag har alltid med mig något att skriva på- tack Apple för I-phonen - den har underlättat mycket.


Men för mig är inspiration något väldigt naturligt och finns nästan alltid. Jag kanske är extra lyckligt beskaffad som kan få inspiration av så mycket.


Prioritering är ett medvetet val där man medvetet säger till sig själv - det här prioriterar jag före det där. Fullkomligt logiskt och det är upp till var och en att själva prioritera hur man önskar.

Samvetet är väldigt mycket ens eget. Ibland följer man sitt samvete andra gånger så gör man det man vet behövs göras. Samvetet hoppas man styr rätt från fel. Men ingen annan kan säga vad som är rätt eller fel - det måste man känna själv.

Tid är nog det mest värdefulla man kan ge varandra. Tid och fokus. Att vara där, att lyssna. Ställa frågor och genuint vara intresserad. Oavsett om det är med vänner eller i parrelationer.

Tid att lära känna, stödja, vara där för, ha kul tillsammans eller bara att få berätta något trevligt.

//C


1 kommentar:

  1. hjärtat vad klok du är....
    du skriver det jag många gånger tänker och tycker men jag har tyvärr inte samma gåva som du,jag kan inte skriva....

    jag tycker om att läsa din blogg ensam i soffan....

    kramiz

    SvaraRadera