lördag 6 mars 2010

Utstraffad

Om det nu finns ett sådant ord vet jag inte men det är ganska övertygad om att det är exakt vad min kropp försöker göra med mig just nu.
Kroppen snarare magen är en märklig tingest. Den tillsammans med hjärnan är två av de troligtvis mest påverkande delarna av vår kropp. Hjärnspöken är ju kanske inte ett medicinskt vedertaget men för allmänheten ett uttryck som känns igen. Men magspöken finns väl ändå inte. Men jag måste be om att få lägga in mitt veto här. För i skrivande stund tror jag mig ha minst en spökfamilj och minst två spökkatter.
Allt detta för att jag gav efter och åt något jag inte gjort på ett tag. Jag åt kolhydrater och jag åt framförallt socker i form av choklad. Tydligen så när man ger efter och ger kroppen det som den vill ha så är det huvudet som vill ha men magen vill inte ha. Är det så jag ska tolka kroppen???? Någon som vet...

Visserligen har min mage och jag haft en mångårig ganska dålig relation med varandra. Vi har inte talats vid på ett vänlig och fungerande sätt speciellt ofta utan det har varit intensivt eller inget alls. Med perioder av lugn där emellan. Men de senaste 2 veckorna har det varit mest kaos tror jag. Kvällens intag har inte bidragit med något positivt alls.

Tror jag ska sluta äta helt. Hålla mig till något flytande via en central ven kateter så att magen får en chans att balansera sig igen. För så här går det inte att ha det. Jag producerar något som FN:s organ för kemisk krigsföring skulle ha åsikter om att det brukades i tätbebyggda områden. Det är inte normalt det här..... Vad gör man.
Förslag mottages helst så snart det går...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar