onsdag 17 februari 2010

Träning mat och vad som händer när man inte gör som man ska

...... Här kommer vissa av mina vänner skratta gott. Jag som ändå har tränat och tävlat på en ganska hög nivå borde veta bättre...... Ja jo så har jag nog tänkt i dag mer än en gång men ibland så vill man bara ha något enkelt till frukost - säg en kopp the och sen en kopp the till. O kanske en fruktsallad. Under förmiddagen kommer huvudvärken och i samband med att jag kliver in på gymmet köper jag en sådan där "träningsbar" väl medveten om att om jag tränar helt utan ngt i magen blir det obra. Är ute i god tid så jag kör lite rygg i min favorithatmaskin som jag innan sommaren är slut ska ha bemästrat - the challenge is up...

Efter lite styrka är det dags för dagens pass - i dag spinning. Efter 5 minuter känner jag hur tunga benen är. Känns märkligt tungt. Efter 10 minuter inser jag att jag svettas floder och tar av mig linnet. Sen rinner jag bokstavligt talat av sadeln när passet är klart. Frågar instruktören efter att ha hämtat andan och druckit ett par lite vatten om det var så att det var något fel på luftkonditioneringen - ja ni kan gissa svaret. Om inte annat så var den igenimmade spegleväggen ett ganska tydligt tecken....

Ut från gymmet och mot hemmet. Passerar ett 7/11 där en nutrilett bar och dricka inhandlas På bussen somnar jag stenhårt och lyckas vakna till så att jag hinner av i centrum där jag ska möta dottern för middagshandling. men jag är så skakig i benen så jag måste köpa yoghurt nötter och puffar för att få i mig energi. Efter inhandling så har jag ätit mest hela kvällen, mackor, kakor, mat, kaffe det har inte funnits någon hejd på inmatning av energirikt skräp. Så därför "note to oneself - ät regelbundet - ät vettigt och ta med proteiner för i helv.... annars lär det här aldrig funka. BASTA!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar